efe-forum

Registriere dich bitte hier im EFE-Forum, um kostenlosen Zugang zu allen Bereichen zu erhalten. Für Gäste sind einige Teile des Forum nicht sichtbar. Links sind teilweise nicht aktivierbar.

• Weihnachtsaktion

New AX HD61 4k

zeini

HDF Supporter
VIP
The recovery_emmc is the image to split the internal flash into the 4 boot_ups.

Normally you allways only need the mmc.

Bortolot

EFE Member
Hi,
Important problem ( for me).
I change the ir remote control in DMM std but not work.
I make the same change with my other decoder the Mutant hd51 4k and work perfectly.

Images for the 2 dec. openATV 6.3 and 6.4.

I Need thar the DMM ir remote control work with AX hd61 4k.

Pls help me.

If it Is not possibile I must send back the decoder via Amazon.

Help.

Grazie.

CV-Skipper

Kaptain
Administrator
Use the original Remote Control !

But you can change to DMM -normal- and to DMM -erweitert- into the Menue !

I use openHDF 6.5 with the AX HD61 !

3707

Bortolot

EFE Member
Try openhdf 6.5
Same problem of operatv. I can select, I save, but I can not confirm using ir remote DMM or DMM advanced. Do not work. With mutant hd51 work.
Pls check ti solve this problem.
Wait....
Grazie

Bortolot

EFE Member
Hi everyone, for some days, already having a Mutant HD51 4k, I bought the new AX HD61 4k.

At the moment nothing to say with both OpenATV 6.3 and 6.4.

There is only one problem (generally stupid, but for me big ...... you know wives are not used to technology).

I therefore need to change the type of ir remote control and use the normal DMM.

From the menu then I choose the IR remote control, green button and save my choice, finally the confirmation box comes out. I take the ir remote control of the DM 800se and try to confirm. Problem: I can't confirm, so I can't use it.

On the other receiver the Mutant HD51 4k the ir DMM remote control (always the same as the DM 800se) works very well.

Is there anything I can do?

Copying missing drivers or something else?

Thank you
___

Hallo allerseits, seit einigen Tagen habe ich bereits einen Mutant HD51 4k und kaufte den neuen AX HD61 4k.

Momentan nichts zu sagen mit OpenATV 6.3 und 6.4.

Es gibt nur ein Problem (im Allgemeinen dumm, aber für mich groß ... Sie wissen, dass Frauen nicht an Technologie gewöhnt sind).

Ich muss daher den Typ der IR-Fernbedienung ändern und das normale DMM verwenden.

Aus dem Menü wähle ich dann die IR-Fernbedienung, die grüne Taste und speichere meine Auswahl, schließlich kommt das Bestätigungsfeld heraus. Ich nehme die IR-Fernbedienung des DM 800se und versuche es zu bestätigen. Problem: Ich kann nicht bestätigen, daher kann ich es nicht verwenden.

Auf dem anderen Receiver, dem Mutant HD51 4k, funktioniert die ir-DMM-Fernbedienung (immer die gleiche wie beim DM 800se) sehr gut.

Kann ich irgendetwas tun?

Fehlende Treiber oder etwas anderes kopieren?

Vielen Dank

CV-Skipper

Kaptain
Administrator
Use an other Remote controle

Bortolot

EFE Member
It Is possibile use ONLY the originale controller.
No possibility to confirm the change with the other controller, so può can not use.
ONLY the originale work.

This ax hd61 Is not the new mutant/ax hd51.

McFlyVirus

Moderator
Menü-Taste - Einstellungen - Bedienung & Oberfläche - Erweitertes GUI - Eingabegeräte - Grüne Taste - Steuertaste rechts/links - Fernbedienung auswählen - Grüne Taste Speicher.

CV-Skipper

Kaptain
Administrator
Use a Harmony IR Control, where is the Problem !?

Oben